Wideorozmowa z doradcą
Konfiguruj swoją Toyotę
Umów się na przegląd - jesteśmy otwarci

Nowa flota Grupy LUX MED

Sieć placówek ambulatoryjnych wybiera hybrydy

2021-07-20

Grupa LUX MED i Toyota Motor Poland podpisały umowę, na mocy której największa sieć placówek ambulatoryjnych i szpitali w Polsce wymieni flotę na pojazdy z napędem hybrydowym. Będą to modele Toyoty z najpopularniejszych segmentów, w tym Yarisy i Corolle. Kontrakt będzie realizowany w systemie najmu długoterminowego KINTO One.

Prezes Grupy LUX MED Anna Rulkiewicz i dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe, zawarli porozumienie, na mocy którego Grupa LUX MED wymieni flotę na samochody hybrydowe marki Toyota.

Będą to samochody z różnych segmentów wyposażone w napęd hybrydowy 4. generacji, w tym miejski Yaris z napędem hybrydowym 1.5 o mocy 116 KM, Corolla Hatchback i TS Kombi ze 122-konnym hybrydowym napędem 1.8, crossover Toyota C-HR z tym samym napędem, a także średniej wielkości sedan Camry i SUV RAV4 – oba z 218-konnym układem Hybrid Dynamic Force 2.5.

„Misją Grupy LUX MED jest pomaganie ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu oraz czynienie świata lepszym. Troska o środowisko to także profilaktyka zdrowotna, którą traktujemy jako jeden z kluczowych aspektów naszej działalności. Stale monitorujemy i zarządzamy wpływem naszej działalności operacyjnej na środowisko m.in. mierząc i redukując nasz ślad węglowy. Wymiana floty na samochody hybrydowe to kolejny krok, który przybliży nas do realizacji założonych celów redukcyjnych” – powiedziała Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

Grupa LUX MED od lat w swoich działaniach kieruje się troską o środowisko naturalne. W ostatnim czasie firma przeprowadziła m.in. akcję Healthy Cities, dzięki której zasadzonych zostanie ponad 300 tys. drzew w całej Polsce. Warto też zaznaczyć, że w placówkach Grupy wykorzystuje się energię elektryczną pozyskiwaną wyłącznie z odnawialnych źródeł.

„To jest bardzo symptomatyczny moment. Ogromna grupa zajmująca się ochroną zdrowia wybiera samochody, które redukują emisję tych najbardziej trujących substancji – tlenków azotu aż o 90% w porównaniu do tradycyjnych aut. To są samochody, które 60–70% czasu i dystansu w miastach pokonują bezemisyjnie, tylko na silnikach elektrycznych, ale nie mają problemu z zasięgiem i nie trzeba ich ładować. Co więcej, są to samochody dostępne w normalnych cenach. Obecnie ceny hybryd nie odbiegają od cen samochodów konwencjonalnych” – podkreślił dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

„Następnym krokiem na drodze do czystego powietrza są samochody elektryczne na wodór, czyli auta z własną elektrownią na pokładzie, które nie tylko nie emitują spalin, ale oczyszczają powietrze podczas jazdy. Samochody takie jak Toyota Mirai nie mają wad aut elektrycznych – Mirai ma zasięg 650 km, a jego tankowanie trwa tylko kilka minut” – kontynuował dr Jacek Pawlak.

Toyota jest obecnie największym producentem hybryd na świecie. Marka jest także pionierem epoki elektryfikacji – jako pierwsza wprowadziła na rynek zelektryfikowany samochód hybrydowy, czyli Priusa.

Zaangażowanie Toyoty w obniżanie emisyjności motoryzacji widać także w Polsce. Wieloletnie promowanie technologii hybrydowej przynosi coraz lepsze efekty – dziś ponad połowa nowych aut Toyoty ma napęd hybrydowy. Przekłada się to nie tylko na obniżenie emisji CO2, ale także szkodliwych substancji, tworzących smog w miastach.

Gama hybryd Toyoty na świecie liczy 44 samochody. Współczesna gama modelowa marki jest wyposażona w napędy hybrydowe 4. generacji i obejmuje wszystkie kluczowe segmenty i rodzaje nadwozia. Hybrydy Toyoty zużywają o kilkadziesiąt procent mniej paliwa od porównywalnych samochodów benzynowych. Są w stanie poruszać się na samym silniku elektrycznym bez ładowania akumulatora z zewnętrznej sieci.

Dowiedz się więcej

Fascynująca Toyota Mirai Fascynująca Toyota Mirai 50 elektryzujących faktów Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy Dowiedz się więcej TOYOTA GAZOO Racing triumfuje w Le Mans TOYOTA GAZOO Racing triumfuje w Le Mans Czwarta z rzędu wygrana Toyota Yaris Cross w przedsprzedaży Toyota Yaris Cross w przedsprzedaży Rekordowe zainteresowanie klientów Le Mans 24h 2021 Le Mans 24h 2021 Nowa Toyota GR010 HYBRID powalczy o zwycięstwo Toyota awansuje w kolejnym zestawieniu Toyota awansuje w kolejnym zestawieniu Ranking Boston Consulting Group Toyota największym producentem aut Toyota największym producentem aut Dane z pierwszej połowy 2021 roku Nowe części do Toyoty Land Cruiser 40 Nowe części do Toyoty Land Cruiser 40 Rusza produkcja Mobility Base Mobility Base Zobacz nową zabudowę w ofercie Toyoty Toyota i Carmera łączą siły Toyota i Carmera łączą siły Dowiedz się więcej o ich planach Suzuki i Daihatsu udziałowcami CJP Suzuki i Daihatsu udziałowcami CJP Dowiedz się więcej Konkurs Toyota Startup Accelerator Konkurs Toyota Startup Accelerator Sprawdź warunki zgłoszeń