Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
4 kwietnia 2025

Toyota liderem polskiego rynku po I kwartale 2025 roku

Blisko 27 tys. zarejestrowanych samochodów

W I kwartale 2025 roku w Polsce zarejestrowano 26 817 osobowych i dostawczych Toyot. Japońska marka jest liderem zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Aż 5 modeli Toyoty prowadzi w swoich segmentach, a Corolla jest najchętniej wybieranym samochodem na polskim rynku.

I kwartał 2025 roku Toyota zakończyła na pozycji lidera polskiego rynku motoryzacyjnego. Od stycznia do marca w naszym kraju zarejestrowano 26 817 samochodów osobowych i dostawczych tej marki. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,9%, co jest wynikiem blisko dwukrotnie lepszym niż marki, która zajęła pozycję numer dwa.

Tylko w marcu z salonów Toyoty w Polsce wyjechało 8436 pojazdów. Marka była numerem 1 zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Osoby prywatne zarejestrowały w tym czasie 2513 Toyot, a przedsiębiorstwa – 5923.

Corolla najchętniej wybieranym samochodem w Polsce

W Top10 najpopularniejszych modeli w Polsce w I kwartale 2025 roku widnieją aż 4 Toyoty. Pozycję lidera nieprzerwanie od 2021 roku zajmuje Corolla. Od stycznia do marca zarejestrowano 5794 egz. tego modelu, a w samym tylko marcu – 1870 egz.

Na 3. miejscu uplasowała się Toyota C-HR. Crossover dostępny jako klasyczna hybryda i hybryda typu plug-in zanotował 23-procentowy wzrost liczby zarejestrowanych aut i zakończył I kwartał z wynikiem 4527 egz. W marcu na drogi wyjechało 1371 nowych Toyot C-HR.

5. miejsce w zestawieniu zajął Yaris Cross z wynikiem 3054 egz., a 6. pozycja przypadła w udziale Yarisowi (2871 egz.).

Toyoty prowadzą w 5 segmentach

Rolę Toyoty na polskim rynku doskonale pokazuje sytuacja w kluczowych segmentach. W aż 5 kategoriach pojazdy japońskiej marki zajmują pierwszą pozycję. Wśród najmniejszych samochodów dominuje Aygo X – 1049 zarejestrowanych egzemplarzy przełożyło się na aż 50,7% udziału w segmencie A. Yaris to lider segmentu B (23,8% udziału), Yaris Cross prowadzi wśród miejskich crossoverów (17,3% udziału), a Corolla to najpopularniejszy model klasy kompaktowej (24% udziału).

Modele Toyoty są najczęstszym wyborem również w bardzo konkurencyjnym segmencie C-SUV. W tej kategorii przewodzi Toyota C-HR (17,2% udziału), a pozycję marki buduje też model Corolla Cross. W I kwartale 2025 roku zarejestrowano 1360 egz. tego modelu, co przełożyło się na 5,2% udziału w segmencie. Z kolej Camry ma 19,2% udziału i 2. miejsce w segmencie D. W I kwartale zarejestrowano 1538 hybrydowych limuzyn.