12 listopada 2024

Toyota uruchamia w Czechach swój pierwszy mega hub logistyczny

Nowa inwestycja skróci czas oczekiwania na nowe samochody

Toyota Motor Europe (TME) otwiera w czeskim Kolinie swój pierwszy mega hub. Ułatwi on operacje logistyczne koncernu w Europie Środkowej, a także skróci czas oczekiwania europejskich klientów na zamówione auta marki Toyota i Lexus. Inwestycja ta kosztowała 17 mln euro.

Stworzony przez Toyota Motor Europe w czeskim Kolinie mega hub to największy tego typu obiekt Toyoty w Europie. Nowe centrum logistyczne będzie dostarczać samochody do Austrii, Czech, Niemiec, Polski, Słowacji i Węgier. Rocznie będzie w stanie obsłużyć nawet 350 000 aut.

Mówiąc o tej inwestycji, dr Robert Kiml, prezes Toyota Motor Manufacturing Czech Republic, podkreślił:

„Zainwestowaliśmy w Czechach 17 mln euro. Ten strategiczny ruch nie tylko wzmacnia obecność Toyoty w Europie Środkowej, ale także pokazuje, że jesteśmy pewni potencjału, jakim dysponuje ten region. Poprzez tę inwestycję wspieramy innowacyjność, efektywność i zrównoważony rozwój, na czym skorzystają klienci, a także lokalna gospodarka”.

Nowy mega hub skróci czas oczekiwania klientów na samochody. Obiekt zwiększy też możliwości personalizacji zamawianych aut na poszczególnych rynkach i podniesie jakość montażu wyposażenia dodatkowego.

Jean-Christophe Deville, wiceprezes Toyota Motor Europe ds. łańcucha dostaw, tak o tym mówił:

„Otwarcie mega hubu w Kolinie to kamień milowy w naszej logistycznej strategii. Obiekt wyznacza nowe standardy w logistyce pojazdów, by zapewnić działalność na najwyższym poziomie i dostarczać auta za każdym razem na czas. Toyota słynie z nieustannego udoskonalania swoich procesów, a nowy mega hub pozwoli na skrócenie terminów realizacji zamówień i obniżenie kosztów przy utrzymaniu najwyższej jakości, by sprostać rosnącym wymaganiom klientów w Europie Środkowej”.

Warto zaznaczyć, że nowy centrum logistyczne w Kolinie przyczyni się także do realizacji strategii TME w obszarze dekarbonizacji łańcucha dostaw i logistyki. Obiekt powstał na terenie zakładów Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). W swojej działalności będzie wykorzystywać rozbudowaną sieć linii kolejowych, które łączą ze sobą poszczególne fabryki Toyoty w Europie.

Toyota nieustannie stara się zwiększyć udział transportu kolejowego w logistyce pojazdów. Istniejące połączenia pomiędzy obiektami TMUK, TMMF i TMMCZ pozwoliły uniknąć emisji 4237 ton CO2 od 2022 roku. Dodatkowe połączenie kolejowe z Polską, blisko fabryki, w której produkowany jest PROACE MAX, pozwoli zredukować roczne emisje CO2 o około 1099 ton.