Wideorozmowa z doradcą
Konfiguruj swoją Toyotę
Umów się na przegląd - jesteśmy otwarci

Toyota ponownie liderem branży

Ranking Best Global Brands 2020

2020-10-21

Jak wynika z najnowszego rankingu Best Global Brands 2020, ogłoszonego przez firmę Interbrand, Toyota już po raz siedemnasty ma najwyższą wartość w branży motoryzacyjnej. Została ona wyceniona w tym roku na 51,6 mld dolarów, co zapewniło jej siódme miejsce wśród globalnych marek wszystkich branż.

Eksperci Interbrand w swoim uzasadnieniu do rankingu zaznaczyli, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów. Marka koncentruje się na rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki.

Toyota od lat jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną na świecie. W 2020 roku Toyota Motor Corporation odzyskała także pozycję lidera wśród producentów samochodów. W pierwszej połowie bieżącego roku koncern sprzedał 4,02 mln aut, co odpowiada 12,4% rynku.

Wysoka jakość, trwałość i niezawodność – na tym fundamencie Toyota buduje swoją pozycję lidera. Koncern inwestuje ogromne nakłady w rozwój nowych technologii, które poprawią jakość życia ludzi i przyczynią się do ochrony środowiska i klimatu. Z kolei zespół TOTOTA GAZOO Racing odnosi sukcesy w światowym motorsporcie, co pozwala Toyocie budować coraz lepsze samochody.

Toyota jest największym producentem zelektryfikowanych samochodów i liderem technologii napędów hybrydowych i wodorowych. Do dziś marka sprzedała ponad 15 mln hybryd, co pozwoliło uniknąć emisji 120 milionów ton CO2.

Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na:
https://interbrand.com/best-global-brands/

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2020 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 Marka Wartość marki (mld USD)
7 Toyota 51,6
8 Mercedes-Benz 49,3
11 BMW 39,75
20 Honda 21,7
36 Hyundai 14,3
40 Tesla 12,8
42 Ford 12,6
44 Audi 12,4
47 Volkswagen 12,3
55 Porsche 11,3
59 Nissan 10,5
79 Ferrari 6,4
86 Kia 5,8
93 Land Rover 5,1 5,1
95 Mini 4,96
Miejsce Marka Sektor Wartość marki (mld USD)
1 Apple Technologie 323
2 Amazon Sprzedaż 200,7
3 Microsoft Technologie 166
4 Google Technologie 165,4
5 Samsung Technologie 62,3
6 Coca-Cola Napoje 56,9
7 Toyota Motoryzacja 51,6
8 Mercedes-Benz Motoryzacja 49,3
9 McDonalds Restauracje 42,8
10 Disney Media 40,8

Dowiedz się więcej

Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Zobacz najnowszy raport BrandZ 2020 Toyota Motor Europe zawiesza produkcję Toyota Motor Europe zawiesza produkcję Fabryki wstrzymają produkcję do odwołania Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce 6700 zarejestrowanych Toyot Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota po raz 16. najcenniejszą marką motoryzacyjną Interbrand 2019 Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Toyota liderem rankingu magazynu Fortune Sprawdź szczegóły Najwyższa jakość obsługi w salonach Toyoty Najwyższa jakość obsługi w salonach Toyoty Potwierdza badanie J.D Power Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Toyota z 3 nagrodami w konkursie Fleet Derby 2016 Sprawdź szczegóły Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną Sprawdź ranking BrandZ 2016 RAV4 Hybrid faworytem Grzegorza Krychowiaka RAV4 Hybrid faworytem Grzegorza Krychowiaka Lider kadry Polski stawia na hybrydę Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną Wartość marki wzrosła do 42,1 mld $ Toyota liderem rankingu niezawodności Toyota liderem rankingu niezawodności „Wybór Kierowców 2016” Sukces hybryd Toyoty w Europie Sukces hybryd Toyoty w Europie Rekordowe wyniki sprzedaży w I kwartale 2016 r.